Top
Hoe krijg je mooie billen

Hoe krijg je mooie billen?

Als je op social media kijkt, gaat het allang niet meer alleen over een strakke buik, maar tegenwoordig staan ook de billen helemaal in de spotlights!
Nu heb ik eigenlijk wel het liefst dat je jezelf niet al teveel stoort aan social media, omdat er veel gewerkt wordt met retoucheerprogramma’s en bepaalde poses die je een heel ander beeld geven van de werkelijkheid. Maar dat terzijde..

 Ga eerst kijken wat je doel precies is. Heb je al een ‘kont’, maar wil je die vooral in mooie shape krijgen of heb je juist helemaal niet zoveel bil en wil je die juist ontwikkelen?

Kijk wat je wil en aan de hand van je doel ga je een plan maken.

Je wilt je booty shapen

Dit kan je het beste doen door te zorgen dat je wat vet verliest. Daardoor komt de bilpartij, die je al hebt, net wat beter uit. Maar ja, vet verliezen klinkt vaak wat makkelijker dan dat het ook daadwerkelijk is..
Als je vet wilt verliezen is het belangrijk dat je meer calorieën verbrand dan dat je binnen krijgt. Je kan dit op verschillende manier aanpakken, maar de meest effectieve manier is toch wel om je dieet/eetgewoontes op orde te krijgen. Je gaat geen vet verliezen als je alles gewoon maar in je mond stopt en helemaal niet op je eten let.  Ik wil ook niet zeggen dat je meteen op een streng dieet moet, maar het is wel handig om je calorie inname bij te houden. Omdat je waarschijnlijk minder gaat eten dan dat je gewend bent is het belangrijk om gezonde, maar toch ‘vullende’ voedingsmiddelen te kiezen. Kies bijvoorbeeld voor veel eiwitten in je dagelijkse voeding. Eiwitten bevatten niet zoveel calorieën per gram en ze vullen ook nog eens erg goed. Dit zorgt er weer voor dat je langer verzadigd blijft en minder snack momenten hebt. Ga niet gelijk rigoureus koolhydraten schrappen of op een crashdieet, maar zorg ervoor dat je ‘gewoon normaal’ eet.

Je wilt juist meer booty

Om de Musculus Gluteus Maximus te ontwikkelen zal je juist extra veel moeten trainen. Vooral voor vrouwen is het vrij lastig om spiermassa te ontwikkelen, maar dat is wel van belang voor ronde billen. Om je spieren te laten groeien, moet je ook naar je doel eten. Eet je minder dan dat je verbrand, dan ga je afvallen. Dus bouw je ook geen spieren op. Eet dus iets meer boven je dagelijkse verbruik om wat spiermassa aan te komen.
Niet alleen het eten is belangrijk, want je kan wel meer gaan eten, maar als je er vervolgens niks mee doet dan kom je alleen maar vet aan. Je moet er dus voor zorgen dat die extra calorieën wat gaan doen voor die billen.
Sterke benen en billen zorgen ook nog eens voor betere sportprestaties!

Training

Wat is nou de juiste training voor een mooie bilpartij?
Ik heb niet precies de juiste formule voor jullie, maar wel een paar leuke oefeningen die je in je training zou kunnen verwerken.
Het is wel belangrijk om jezelf niet alleen op 1 bepaalde spiergroep te focussen. Als je altijd alleen maar billen zou trainen, dan gaat je lichaam helemaal uit verhouding.
Stel je traint 4x. Pak dan 2x per week je onder lichaam en 2x per week je bovenlichaam. Je wisselt de ‘onder’ en ‘boven’ dagen met elkaar af. Focus jezelf op je ‘onderlichaamdag’ extra op je billen, maar vergeet ook zeker je benen niet. Als je zo je training een beetje inbouwt, dan tik je dus 2x per week je billen aan in je training. Dat is een perfecte ratio voor spiergroei!

Mijn favoriete oefeningen:

Deadlift

Glute bridge

One leg glute bridge

Hip thrust

Hip pull trough

Bulgarian split squat

Kick back

Walking lunges

Wil jij een schema dat op jouw doelen wordt aangepast?
Je hebt vanaf €12,50 per week een gepersonaliseerd schema. Mail naar info@love2bfit.nl voor meer informatie

Share
Judith Fonteijne

No Comments

Post a Comment