Top

Hoe overleef je Koningsdag?

Ben je net lekker aan het werk voor je ‘summer body’, staat Koningsdag opeens voor de deur. Misschien heb je grootse plannen en ga je lekker de stad in, naar een feestje dat de hele dag duurt. Wel met een kater, want Koningsnacht heb je ook al uitgebreid gevierd.. Tja, hoe ga je dit doen zonder dat het al teveel ten koste gaat van het resultaat dat je hebt geboekt?

 

Het is goed om jezelf er bewust van te zijn, dat als je jezelf helemaal laat gaan, je dat ook echt wel aan je resultaat ziet. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je Koningsdag door moet brengen met komkommer en water, maar wel bewust te zijn van alle dingen die je naar binnen gooit. Als je Koningsnacht en dag viert, dan gaat het ook nog eens dubbel zo hard.

 

Wissel drank af met water.

Op een feestje wil het nog weleens hard gaan. Iedereen bied je een drankje aan en je vindt het te vervelend om er 1 af te slaan. Probeer toch echt eens om af en toe een drankje af te slaan. Drank bevat namelijk veel calorieën en ze doen niks voor het lichaam. Behalve dik maken dan…

 

Rode wijn (100ml): 85 Kcal

Rosé (100ml): 71 Kcal

Droge witte wijn: 67 Kcal

Biertje: 110 Kcal

 

Je zit dus dat dit aardig op zal lopen als je gewoon maar door blijft tanken. Wissel het lekker af met een cola light of een glas water.

 

Ga sporten.

Nee, het is niet zo, dat als je gaat sporten je gewoon onbeperkt kan eten en drinken. Het kan je echter wel helpen met je mindset voor die dag. Meestal als je gesport hebt, is het ook makkelijk om jezelf bewust te zijn van wat je naar binnen werkt. Het is tenslotte toch zonde als je al dat werk tenietdoet binnen een paar uurtjes. Trouwens, als je wil kan dan ook al binnen een paar minuten. Veel sportscholen zijn dicht of hebben aangepaste openingstijden, maar wees niet bang! Je kan ook makkelijk een workout thuis doen of ga lekker hardlopen.

Hier vind je trouwens een leuke thuis workout die je kan volgen.

 

Plan vooruit.

Het is natuurlijk onmogelijk om elk drankje en hapje in te plannen, maar je kan er wel een beetje rekening mee houden. Stel je gaat Koningsnacht vieren, zorg er dan voor dat je overdag goed eet. Beperk je calorie inname overdag en kies vooral eiwitrijke producten. Dit kan je bijvoorbeeld ook met je ontbijt doen op Koningsdag. Zorg ook dat je net een gezonde maaltijd op hebt, voor je op pad gaat. Zo hoef je niet meteen aan een frietje te beginnen als je de stad in gaat.

 

Ga verder vooral lekker genieten en dansen verbrand ook calorieën 😉

 

Share
Judith Fonteijne

No Comments

Post a Comment