Top

Tips voor jouw ‘summerbody’

Geluk hangt niet af van een perfect lichaam, maar zelfverzekerd in je bikini over het strand lopen is toch wel heel fijn. Ik weet het, het is nog maar Februari en zondag lag er nog sneeuw, maar voor je het weet zit je weer aan een wijntje tijdens een bbq of nog beter: Lig je in je bikini op het strand!

Begin nu alvast met kleine stapjes
Het duurt nog wel even voor het zomer is, maar als je nu alvast begint met kleine veranderingen in je eet- en beweegpatroon, dan ben je tegen de zomer zonder al te veel moeite wat kilo’s verloren

Ga niet te enthousiast van start
Ga niet nu alvast volop diëten, want dan ben je het in mei al weer zat en ga je het er toch weer aan eten. Tegen de tijd dat het echt strandweer is heb je al weer veel ongedaan gemaakt. Ga trouwens sowieso niet streng diëten, want dit is nooit vol te houden en zorgt voor een jojo effect.

Stel een realistisch doel
Als jij jezelf een onrealistisch doel stelt, dan ga je nooit zelfverzekerd over het strand paraderen. Stel een haalbaar doel en stel ook kleine tussendoelen. Zo kan je extra trots zijn op jezelf tegen de tijd dat het zomer is. Is je doel onrealistisch? Dan voelt het voor jezelf alsof je gefaald hebt en ga je niet tevreden zijn met jezelf. Onthoud altijd dat je mooi bent van jezelf en dat het perfecte lichaam niet bestaat.

Shop voor een mooie bikini
Ga alvast op zoek naar die super toffe bikini! Zo heb je alvast een mooie motivatie ☺

Ga voor de juiste training
Wil je strakker in je vel zitten? Ga dan voor de combinatie van kracht en cardio training. Focus jezelf niet alleen op cardiovasculaire training, maar focus juist op krachttraining. Je zal zien dat je er ‘strakker’ uit ziet en met de juiste voeding zal dit veel vruchten afwerpen!

Staar je niet blind op de weegschaal
Wil je graag je progressie bijhouden in aanloop naar de zomer? Focus jezelf dan niet teveel op de weegschaal, want die kan soms een verkeerd beeld geven en je motivatie in de weg staan. Maak een begin foto en maak bijvoorbeeld twee maanden later weer een foto om te vergelijken. Een andere goede manier is jezelf meten. Meet  de omvang van je bovenarm, taille en heupen. Soms kan je door krachttraining aankomen maar er juist slanker uit zien.

Volg geen crashdieet
Ga niet als een gek aan de slag met sapkuurtjes en koolhydraat- en caloriearme diëten. Ten eerste heb je dit allang opgegeven voor het zomer is en je kan het resultaat ook niet vast houden omdat het niet dicht genoeg bij je eigen eetpatroon ligt. Doe dus rustig aan en ga niet meer dan 500kcal minder eten dan dat je nodig hebt.

Ga voor een voedingsplan van Love2bfit! Start nu het 12 weken plan en ga zelfverzekerd de zomer in!

Share
Judith Fonteijne

No Comments

Post a Comment