Top

Waarom zie je na al dat harde werk geen resultaat?

Je werkt al maanden aan dat fitte lichaam, maar echte resultaten blijven tot nu toe nog uit.. Hoe kan dat nou eigenlijk en wie zijn schuld is dat? Ik kan je een paar kleine hints geven waar dat aan zou kunnen liggen

 

Let op je voeding
Je brengt aardig wat uren in de sportschool door, maar je kijkt eigenlijk niet zo goed naar je voeding. Ik kan je meteen al vertellen dat daar het punt ligt waardoor je weinig tot geen resultaat ziet. Voeding is erg belangrijk om jouw doelen te behalen, of dat het nou afvallen is of spiermassa aankomen, voeding is ontzettend belangrijk! Kijk naar het doel wat je wil behalen en pas daar je voeding op aan. Wil je afvallen? ga dan met je calorieën onder je dagelijkse verbruik zitten wil je spiermassa aankomen? Eet dan net iets meer calorieën dan je dagelijkse verbruik. Heb je eigenlijk geen flauw idee hoeveel je eet? Tegenwoordig zijn daar ontzettend veel handige appjes voor. Je kan natuurlijk ook een voedingsplan van Love2Bfit volgen 😉

Neem je rust
Vooral voor mensen die net begonnen zijn met trainen is rust nemen heel belangrijk. En laat nou net die groep meteen enthousiast 5-6x per week naar de sportschool gaan. Als je al langer traint is daar weinig mis mee, maar als je net begint is 3x per week echt wel genoeg. Je lichaam moet nog wennen aan de krachttrainig die je nu doet en heeft echt wel even nodig om te herstellen. Neem die rust ook echt, want daar haal je juist je resultaat vandaan.

Neem niet teveel rust
Huh, net zeg je neem je rust en nu opeens neem niet teveel rust. Ik heb het nu even over de rust tijdens je training. Iedereen is maar druk bezig met zijn telefoon en selfies maken, maar dit beïnvloed ook de kwaliteit van jouw training. Neem tussen je sets niet langer pauze dan 30-60 seconden en ga dan weer door. Je kan ook 2 oefeningen combineren zodat je eigenlijk constant in beweging bent. Zo blijft je hartslag lekker hoog en verbrand je extra calorieën tijdens je training. Gebruik je telefoon dus alleen voor een lekker opzwepend muziekje en kijk er verder niet naar.

Meten is weten!
Het vervelende aan fitness is dat resultaten op de weegschaal vaak lang uitblijven. Je lichaam is druk bezig met spieropbouw en dat soort dingen. Het kan dus zijn dat je wel progressie hebt gemaakt, maar dat de weegschaal je het niet duidelijk laat zien. Het beste is dan ook om jezelf op te meten. Meet gewoon met een meetlint (of laat het iemand doen) je bovenarm, taille, heupen en bovenbenen. Meet dit na 4 weken weer en dan zal je zien of je goed op weg bent. Een foto maken is ook altijd een goed hulpmiddel!

Aan wie ligt het nou eigenlijk?
Gelukkig voor de fitnesstrainer ligt het probleem eigenlijk altijd bij jezelf. Na allerlei diëten en trainingen nog geen enkel resultaat? Dan ben je waarschijnlijk niet streng genoeg voor jezelf. Laat ik wel even benadrukken dat het ook een medische verklaring kan hebben hoor, maar over het algemeen ligt het probleem bij jezelf.. Hard werken betekent resultaat. Als het niet moeilijk zou zijn, dan zou iedereen toch een perfect en slank lichaam hebben?

Share
Judith Fonteijne

No Comments

Post a Comment