Je bekijkt nu Het belang van goede planning

Het belang van goede planning

Ik vind het belangrijk om er op te hameren dat een goede planning maken echt belangrijk is. Je kan het voor jezelf op deze manier een stuk makkelijker maken en dat is belangrijk voor het maken van progressie.Iets wat makkelijk te doen is, hou je tenslotte veeeeeel langer vol 😉

Een goed moment om een planning te maken is het weekend voor de nieuwe week begint. Je hebt dan tijd om bepaalde dingen in huis te halen die je nodig hebt om je planning ook waar te maken die week. Als je hier al niet lekker mee begint, dan is de kans groot dat je planning ook helemaal in de soep loopt.

 

Planning van je voeding:
Bedenk wat je wil eten die week. Hiermee bedoel ik voornamelijk je avondmaaltijd. Vaak is mijn eten van overdag redelijk hetzelfde, maar probeer ik wel variatie te maken in de avondmaaltijden. Zorg dat je duidelijke voor ogen hebt wat je wil eten die week, dan hoef je daar niet meer over na te denken en is de kans minder groot dat je spontaan iets gaat bestellen.

 

Haal op tijd je boodschappen:
Zorg dat je de meeste boodschappen al in huis hebt voor je week begint. Zo heb je al de dingen die je wil eten in huis en is de kans kleiner dat je iets pakt wat minder goed in je plan past. Ga ook pas boodschappen halen nadat je hebt bedacht wat je wilt eten die week, zodat je dat ook helder voor ogen hebt. Het is natuurlijk ook heel belangrijk om een boodschappenbriefje te maken, want zo heb je minder kans dat je iets vergeet of iets meeneemt wat niet de bedoeling is en minder goed in je plan past. Zorg altijd dat er voldoende fruit, groente, volkoren producten en proteïne producten op je lijstje staan.

 

Maak grotere porties:
Maak je een gerecht wat je makkelijk in kan vriezen? Maak dan een dubbele of driedubbele portie en stop dit in de vriezer. Als ik bijvoorbeeld een curry maak, dan maak ik hier altijd een grote portie van en vries de rest in. Mocht er opeens een reden zijn waarom ik weinig tijd heb om te koken of ik eet op mijn werk, dan kan ik dit makkelijk pakken en meenemen. Zo heb je minder kans dat je last minute iets gaat bestellen, dat misschien toch niet zo goed in je plan past.

 

Plan je trainingsdagen goed in:
Het is belangrijk om aan het begin van de week te bedenken wanneer je precies je trainingsdagen in wilt plannen. Als je voor jezelf hier een duidelijk plan in maakt, dan is de kans veel groter dat je die trainingen ook daadwerkelijk gaat doen. Kies iets wat realistisch is en ga niet veel meer trainingen inplannen dan dat je daadwerkelijk kan doen. Geef je ingeplande trainingen ook echt prioriteit en zorg dat er geen andere dingen tussen komen.

Hopelijk heb je hier iets aan en gaat dit je ook een stapje verder brengen in je resultaat!
Wil je dat ik je helpt? Meld je dan aan voor mijn 1 van mijn online coachingprogramma’s